قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت صعودی شد

رویترز نوشت: به دنبال عقیم ماندن شورش مسلحانه در روسیه که در مورد ثبات روسیه و عرضه نفت خام تردید ایجاد کرد، ارزش روبل کاهش یافت و قیمت نفت بالا رفت.

این شرایط سرمایه‌گذاران را مردد کرده است تا به نتیجه‌گیری بیشتری برسند. روسیه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت در جهان است و نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت روسیه ایجاد شده است.

هر بشکه نفت 52 سنت افزایش یافت و 74.37 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 44 سنت افزایش 69.60 دلار معامله شد.

گروه واگنر در روز شنبه یک شورش کوتاه مدتی را شروع کرد و با تصرف شهر روستوف در جنوب و پیشروی به سمت مسکو خواستار برکناری فرماندهان نظامی روسیه مسئول جنگ در اوکراین شد اما پس از انعقاد قراردادی که امنیت آنها و عبور رهبرشان، یوگنی پریگوژین به بلاروس را تضمین می‌کرد، عقب‌نشینی کرد.

ری آتریل، رئیس بخش ارزهای خارجی در بانک مرکزی استرالیا در سیدنی در رابطه گفت: «فکر نمی‌کنم در صورت وجود پیامدهایی، بازار بتواند بی‌تفاوت باشد.»

تحلیلگران معتقدند، یکی از نگرانی‌ها احتمال حکومت نظامی در روسیه و تاثیر آن بر نیروی کار در بنادر و تاسیسات تولید نفت بود.

از طرفی تحلیلگران می‌گویند، این کودتا شکاف‌ها و شکنندگی‌هایی را آشکار کرده که نمی‌توان نادیده گرفت و به طور غیرقابل انکاری خطرات ژئوپلیتیک جهانی را تشدید می‌کند.

با این حال، شرکت مشاور «ریستاد انرژی» در یادداشتی اواخر روز یکشنبه نوشت، انتظار نمی‌رود به دلیل این «رویداد کوتاه مدت» شاهد افزایش قابل توجهی در قیمت نفت باشیم.

در ادامه این یادداشت آمده است، اما ما معتقدیم که خطر ژئوپلیتیکی در بحبوحه بی‌ثباتی داخلی روسیه افزایش یافته است.

با توجه به بی‌نتیجه ماندن شورش، سرمایه‌گذاران به جدیدترین نشانه‌های مربوط به بهبود اقتصادی چین دقیق شده‌اند. از طرف دیگر، آمار مسافرت ها در آخرین هفته تعطیلات چین کمتر از انتظار بوده است.

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا هفته گذشته حدود 3.6 درصد افزایش یافت زیرا بازار نگران افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی این کشور بود که می‌تواند تقاضا برای نفت در زمانی‌که رشد اقتصادی چین ناامیدکننده است، کاهش دهد.

تینا تنگ، تحلیلگر بازارهایCMC در یادداشتی نوشت، رشد اقتصادی چین یک کابوس برای بازارهای کالا، به ویژه نفت و فلزات صنعتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *