تسهیلات 380 هزار میلیارد تومانی بانک کشاورزی در دولت سیزدهم برای امنیت غذایی کشور

بانک کشاورزی با هدف حمایت از امنیت غذایی کشور در دولت سیزدهم، تسهیلات اعتباری به ارزش 380 هزار میلیارد تومان اختصاص داده است. این تسهیلات اعتباری به کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی ارائه می‌شود، به منظور تسهیل و توسعه فعالیت‌های کشاورزی و افزایش تولیدات ملی در زمینه امنیت غذایی. این اقدام بانک کشاورزی از جمله زمینه‌های اصلی حمایت از کشاورزی و امنیت غذایی کشور است که در دولت سیزدهم توسط این نهاد مالی انجام می‌شود.

گزارش بانک کشاورزی نشان می‌دهد که در دولت سیزدهم، این بانک تسهیلات مالی بالغ بر 380 هزار میلیارد تومان را برای حمایت از امنیت غذایی کشور اختصاص داده است. این تسهیلات شامل اقدامات مختلفی مانند پشتیبانی مالی از کشاورزان، توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و ارتقاء فناوری‌های کشاورزی برای افزایش تولید و ارتقاء کیفیت محصولات می‌شود. این تدابیر اهمیت زیادی در تضمین امنیت غذایی کشور دارند و نشان از تلاش‌های بانک کشاورزی برای توسعه و پشتیبانی از بخش کشاورزی در این زمینه است.

بر این اساس، بانک کشاورزی طی حدود سه سال گذشته مبلغ 380 هزار میلیارد تومان تسهیلات به زنجیره تأمین مواد غذایی پرداخت کرده است که این رقم صرفا معادل تسهیلات نقدی پرداخت شده بوده و حمایت های مالی از طریق ابزارهای تعهدی را شامل نمی شود.

همچنین این بانک در سال جاری با اجرای کشاورزی قراردادی گامی بزرگ در جهت تأمین مالی زنجیره تأمین مواد غذایی با استفاده از ابزارهای تعهدی برداشت که نتایج مثبت آن از جمله سهولت در دسترسی فعالان اقتصادی به منابع مالی و نیز کنترل قیمت ها، در ماه‌های آتی نمایان خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تسهیلات نقدی پرداختی طی کمتر از سه سال گذشته در بخش های زراعت، باغداری، مرغداری و دامداری، شیلات و آبزیان و همچنین صنایع وابسته و خدمات کشاورزی پرداخت شده و سه بخش صنایع وابسته، مرغداری و دامداری و زراعت به ترتیب با دریافت 204، 77 و 70 هزار میلیارد تومان بیشترین سهم از تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده اند.

این گزارش می افزاید، از آغاز دولت سیزدهم، یک میلیون و 864 هزار فقره تسهیلات نیز به زنجیره های تأمین مواد غذایی پرداخت شده است که از نظر تعداد بخش های مرغداری و دامداری، زراعت و صنایع وابسته به ترتیب با دریافت 654، 535 و 421 هزار فقره به ترتیب بیشترین سهم را داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *