قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

به گزارش بازار، قیمت طلا در شرایطی در روز سه‌شنبه افزایش یافته و به رکورد روز گذشته نزدیک شده که بانک‌های مرکزی دنیا همچنان به خرید بالای این فلز گرانبها ادامه می‌دهند و سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات اجلاس سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا و اطلاعات جدید در مورد نرخ تورم در این کشور هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۳۴۴ دلار و ۵۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۶۲ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

جزئیات اجلاس ماه مارس فدرال رزرو و اطلاعات شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود. فدرال رزرو نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد ثابت نگه داشته، اما سیاستگذاران همچنان انتظار دارند نرخ بهره تا پایان سال جاری میلادی، ۰.۷۵ درصد پایین بیاید.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در این هفته خبر خوبی برای طلا بوده که می‌تواند در میان مدت از آن حمایت کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۳۹ افزایش به ۲۷ دلار و ۹۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۱.۰۱ درصدی ۹۷۶ دلار و ۹ سنت معامله می‌شود.

واردات نقره هند در ماه فوریه ۲۶۰ درصد افزایش یافته و به یک رکورد جدید رسیده است. عوارض پایین خرید طلا از امارات را تشویق کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *